Thursday, October 9, 2014

FSF1D-   Please complete the horoscope homework and use these useful terms;

 Oui, il \ elle est comme ça.  
Oui, il \ elle est JUSTE comme ça!!!

Non, il \ elle n'est pas comme ça.
Non, il \ elle n'est pas comme ça du tout!!!!

2. Please make sure you send someone (and a copy to me) une carte pour l'action de grace!!

3. Work on your project and I will check my email Sunday night if you have any questions. I will be able to double check rough copies Tuesday during class.

4. Practice adjectives by playing the games on the blog from previous posts.

5. If you would like to get ahead, please visit
6. For a challenge, try this brain scramble to see what adjectives you know.  French adjectives challenge here

Also, if you would like to get ahead visit these sites ;
What are BAGS adjectives
BAGS adjectives explained

Please make certain your HOUR REPUBLIC email, parent's email and phone number are on the site! It is always a great opportunity to volunteer! Just like we discussed in class!   Consider the Soroptimist tea and the Ten Thousand Villages opportunities !

EXAMPLE OF PROJECT

FSF example for Projet #1





Salut les filles! Enchantez! Je m'appelle Augusto, et je suis un grand garçon romantique. J'aime écouter de la musique jazz et mes amis et moi aimons écrire de la poésie (poetry). Nous sommes créatifs. J'ai des cheveux bruns et des beaux yeux bruns. Ma famille et moi avons un chien. Il s'appelle Rico Suave. J'aime marcher avec Rico. Je veux rencontrer une bonne fille intéressante et gentille. Je cherche une fille qui a une belle sourire, et qui est blonde. Elle peut jouer au baseball et elle peut regarder les matchs d'hockey. J'aime lire la poésie romantique. Je veux une fille qui veut lire la poésie aussi (also). Je cherche un rapport (relationship) honnête et amusant. Je n'aime pas les filles méchantes. Je ne veux pas avoir une fille qui n'est pas contente. Aimes-tu les chiens et la poésie? Si oui, et si je t'interesse, appelle-moi! Je t'attends!




FSF 1P - I hope the elearning activity today was useful!

FSF 3U / FSF 4U  -

No comments:

Post a Comment