Wednesday, April 26, 2017

C'est mercredi, le 26 avril

Bonjour FSF 1P 
_________________________

Here are your instructions for today. I hope you have a nice day! Please work well, and I will leave some links for games at the end if you have used your time wisely, been respectful and if you didn't need redirecting.    =) 

1.   You have a handout to complete that reinforces the prepositions that we have learned using our 'dukes'. Please complete all activities on this sheet. 

2. When you are done that, there is a video. The questions on this video are on the sheet you received yesterday with the directions (and under where it says IL FAUT). Please watch for as many times as necessary, and with subtitles. Be sure to see how the street signs are different than those here in Canada. 
Click here to watch the video and PLEASE BE SURE TO READ THROUGH THE SENTENCES FIRST TO BE AWARE OF WHAT YOU NEED TO BE LISTENING FOR!!!

2. You have your cities activity that must be completed for tomorrow. 

3. Here is a Kahoot to practice for prepositions - Click here to play the Kahoot!

4. Here is the link for the google maps game we tried yesterday Click here to play Pursued!


Have a nice day! Bonne journée!


____________________________

Bonjour FEF 1D 


Aujourd'hui vous avez des choix;


   Vous pouvez travailler doucement (à voix basse, en chuchotant) sur...

- ton critique que tu vas commencer et planifier aujourd'hui - il y a une feuille verte à recevoir et vous avez reću une feuille à lire hier en partenaire expliquant comment 'Ecrire une critique'
 Si j'étais toi, je passerais une moitié de la classe en préparant pour cette tâche. ;) 

- tu as un test de compréhension de Petit Nicolas (le roman) demain. Souviens-toi que les détails sont sur D2L et tu peux te préparer aujourd'hui 

- il y a des cartes pour jouer doucement (à voix basse, en chuchotant) notre version de HEAD'S UP
avec le suppléante et elle peut te les prêter pour jouer. 

Travaillez fort et ne gâche pas de temps, si vous plaît! =)

A demain! 




No comments:

Post a Comment