Wednesday, February 10, 2016

le 10 février

Thanks again for une bonne journée!! BE SURE TO READ YOUR APPROPRIATE CLASS! It goes in order of period.

FSF 1P - Today we matched and rehearsed introductions aloud, we completed our diagnostic assessment, we worked in groups on familiar sounds, letters and numbers, and started on a questionnaire that we will complete tomorrow for fun, posing questions to one another.  Signed letters were returned and merci!!! 
Tomorrow, your first speaking activity for marks!! You are ready already!

Here are a few websites to practice for tomorrow.

Can you match the JE form to its appropriate translation? How about the rest of AVOIR?

Can you identify and match all of ETRE?

Can you apply these questions inverted / inverted questions? =)

Can you take it a step further and match the blue squares with their equivalent translations?




FSF 1D - Tomorrow the first thing you will be asked was what was on the website. Let's make visiting this site a habit, a daily occurrence! You will have a self-assessed quiz at the end of the period.
Today we played téléphone - you are great messengers and listeners!
We talked about what we have and how we asked others.
We identified the difference between Je suis and J'ai
We answered a questionnaire en français about what we have and are.
We posed questions to others en français about what they have and are.
We reflected and then talked about organization.


Links to practice and help (need to know by Friday)


Can you match the JE form to its appropriate translation? How about the rest of AVOIR?

Can you identify and match all of ETRE?

TEST YOURSELF!

Watch this video - What is happening?





FEF 1D - Nous avons discuté de la chanson de Black M que nous avons regardé hier. Nous avons joué un jeu orale en décrivant nos camarades et les auditeurs devaient deviner 'qui est-ce?'
Nous avons découvert les stratégies différentes pour mieux comprendre quand on lit.
Nous avons lu un peu de ce lien du journal de Montréal.
http://www.journaldemontreal.com/2016/01/19/interdite-de-bal-des-finissants

Nous avons crées une liste de comment employer le français HORS de la salle de français.
Nous avons écrit une réflexion dans nos journaux pour un diagnostic.
Nous avon reçu une feuille pour 'SE SOUVENIR et POUR EVITER' ☺

Voici un lien pour vous pour aujourd'hui comme devoirs;

...parce que c'est presque le 14 février
Que;s sont leurs avis / opinions?

Pour vous - ce que nous avons regardé
Regardez - Chez Maya - Quelle bonne utile!

Essayez ce jeu pour practiquer pour notre révision!!!




No comments:

Post a Comment