Wednesday, May 4, 2016

le 4 mai

FSF 1P - Today we completed two listening activities. One was a recette for croque monsieur Click here to watch, one was a dialogue au marché (click here for the video and dialogue). We identified cooking vocabulary, sequencing words, and we compared words that describe foods (râpé = shredded, for example). Students can listen and comprehend a dialogue, pricesand questions used when purchasing food. We then compared and contrasted how prices look in our country and in France and Québec. We saw four different receipts and read them! We then completed our GRANDS PLATS that we will use in a speaking activity tomorrow. Bravo, classe!!

FSF 1D - Today, we watched a funny story about a young liar. Click here to see the video.
We discussed irregularities of the English language and the French language when describing past events, completed a listening activity, took a note to have a reference tool about these irregulars, and then played a kahoot to reinforced what we learned today. Great job to all, and to Team Julian!  Click here to see the game we played in teams!

FEF 1D - Nous avons continué nos études des pronoms.  =) Nous avons créer des cartes pour LUI et LEUR . Nous avons fait nos propres phrases en cartes, et nous avons lu et completé un sondage en comprennant lui et leur et l'ordre des pronoms pour voir si nous sommes généreux. La première présentation était aujourd'hui et c'était bien fait. Nous ne marchions pas sur les bigoutis sous les pieds.

Essayez ce quiz pour vérifier si tu le comprends!!!

Pouvez-vous réécrire les phrases en employant LUI ou LEUR correctement? Scroll down to test yourself sur ce site-web

Si vous n'avez pas encore fait les liens sur elearning (mis lundi) faites-les!!!!

No comments:

Post a Comment